jueves, 29 de enero de 2015

Sistema de seguretat VRAIN / Sistema de seguridad VRAIN / VRAIN Safety System

(NOTA: Pulse aquí para versión en Castellano)
(NOTE: Click here for English version)

Bon dia a tots i a totes,
  
Els delegats de prevenció del Comitè d'Empresa (CE), venim manifestant  les situacions de greu perill que es vénen succeint en les pistes de proves de Applus+ IDIADA A.T. de manera reiterada, que en molts casos són degudes a l'incompliment del Reglament de Circulació i Seguretat a Pistes (RCSP).

En les investigacions dels accidents ocorreguts per aquests casos, es demostra la impossibilitat de poder respectar el RCSP per una falta de mitjans que no permet als usuaris de pistes complir amb aquest reglament. Fins i tot segons quins tipus d'assajos requereix incomplir-ho directament.

Per evitar aquestes situacions de perill que ja han provocat greus accidents, es va proposar en reunió del Comitè de Seguretat i Salut del 15 de maig de 2013 una mesura correctora que permetria als conductors conèixer la distància respecte als altres usuaris mitjançant localització per senyal de GPS. Aquest sistema garantiria que les maniobres dels assajos s'executarien respectant les distàncies de seguretat i no com fins ara, que únicament queda a la percepció dels mateixos conductors.


Doncs bé, en el mes de setembre de 2014 va ser presentat per Applus+ IDIADA A.T. al Congrés Mundial ITS a Detroit EUA, el projecte "Vehicle Risk Awareness Intelligent Network" (VRAIN). Es tracta d'un nou sistema de comunicació entre vehicles que ajudarà a millorar substancialment la seguretat en les pistes de proves de Applus+ IDIADA A.T.


A finals del mes de desembre de 2014, els responsables del projecte VRAIN del Departament d'electrònica, van presentar el sistema als membres del Comitè de Seguretat i Salut (CSS), la impressió dels Delegats de Prevenció va ser molt positiva. Segons ens expliquen, el sistema a més d'informar de la distància respecte als altres usuaris de la pista, alerta al conductor mitjançant senyal visual i acústica del perill de col·lisió. Això permetrà saber quan és possible realitzar la maniobra de manera segura i quan s'ha d'avortar l'assaig.

Una altra important millora que aportarà aquest nou sistema, és que Torre de Control tindrà coneixement de tots els incompliments del RCSP a temps real, d'aquesta manera es podrà actuar en conseqüència.

Aprofitem per felicitar als companys del Departament d'electrònica encarregats del projecte pel bon treball realitzat, que segur serà un gran avanç en seguretat per als conductors de vehicles d'assaig.

La part negativa d'aquesta bona notícia i que no podem deixar d'esmentar, és que fins a l'any 2016 no estarà disponible. Els DP som conscients de la complexitat del sistema i que abans d'implantar-ho ha de ser fiable al cent per cent, però sí instem a Direcció d'Empresa que prioritzi el projecte donada la seva rellevància en matèria de seguretat. 

Mentre que aquest sistema no estigui operatiu, insistim al fet que els usuaris de pistes extremin la precaució, que no dubtin a avortar l'assaig si no estan completament segurs que no s'exposen a patir un accident.



 



Salutacions

El Comitè d'Empresa

----------------------------------------------------------------------------------------

Buenos días a tod@s,

Los delegados de prevención del Comité de Empresa (CE), venimos manifestando las situaciones de grave peligro que se vienen sucediendo en las pistas de pruebas de Applus+ IDIADA A.T de manera reiterada, que en muchos casos son debidas al incumplimiento del Reglamento de Circulación y Seguridad en Pistas (RCSP).

En las investigaciones de los accidentes ocurridos por estos casos, se demuestra la imposibilidad de poder respetar el RCSP por una falta de medios que no permite a los usuarios de pistas cumplir con dicho reglamento. Incluso según que tipo de ensayos requiere incumplirlo directamente.

Para evitar estas situaciones de peligro que ya han provocado graves accidentes, se propuso en reunión del Comité de Seguridad y Salud del 15 mayo de 2013 una medida correctora que permitía a los conductores conocer la distancia respecto a los demás usuarios mediante localización por señal de GPS. Este sistema garantizaría que las maniobras de los ensayos se ejecutarían respetando las distancias de seguridad y no como hasta ahora, que únicamente queda a la percepción de los propios conductores.

Pues bien, en el mes de septiembre de 2014 fue presentado por Applus+ IDIADA A.T. en el Congreso Mundial ITS en Detroit EE UU, el proyecto "Vehicle Risk Awareness Intelligent Network" (VRAIN). Se trata de un novedoso sistema de comunicación entre vehículos que ayudará a mejorar sustancialmente la seguridad en las pistas de pruebas de Applus+ IDIADA A.T.

A finales del mes de diciembre de 2014, los responsables del proyecto VRAIN del Departamento de Electrónica, presentaron el sistema a los miembros del Comité de Seguridad y Salud (CSS), la impresión de los Delegados de Prevención fue muy positiva. Según nos explican, el sistema además de informar de la distancia respecto a los demás usuarios de la pista, alerta al conductor mediante señal visual y acústica del peligro de colisión. Esto permitirá saber cuando es posible realizar la maniobra de manera segura y cuando se tiene que abortar el ensayo.

Otra importante mejora que aportará este novedoso sistema, es que Torre de Control tendrá conocimiento de todas los incumplimientos del RCSP a tiempo real, de esta manera se podrá actuar en consecuencia.

Aprovechamos para felicitar a los compañeros del Departamento de electrónica encargados del proyecto por el buen trabajo realizado, que seguro será un gran avance en seguridad para los conductores de vehículos de ensayo.

La parte negativa de esta buena noticia y que no podemos dejar de mencionar, es que hasta el año 2016 no estará disponible. Los DP somos conscientes de la complejidad del sistema y que antes de implantarlo tiene que ser fiable al cien por cien, pero sí instamos a que Dirección de Empresa priorice el proyecto dada su relevancia en materia de seguridad. 

Mientras que este sistema no esté operativo, insistimos a que los usuarios de pistas extremen la precaución, que no duden en abortar el ensayo si no están completamente seguros de que no se exponen a sufrir un accidente.  




Saludos
El Comité de Empresa

--------------------------------------------------------------------------------

Good morning everyone

Safety delegates of the Works Council (WC) have alerted in the past about situations of grave danger that have been happening in the test tracks at Applus+ IDIADA AT repeatedly, which in many cases are due to breach of the Driving and Safety Regulations (DSR).

The investigations of accidents in these cases has proven the inability to respect the DSR due to a lack of adequate resources to do so. There are even certain types of testing that require breaching it directly.

To avoid these dangerous situations that have led to serious accidents, it was proposed at a meeting of the Committee on Safety and Health of May 15, 2013 a measure that would allow drivers to know the distance to other users by tracking a GPS signal. This system would ensure that the maneuvers of the tests are executed respecting safety distances and not, as hitherto, only by the perception of the drivers themselves.

Well, in September 2014 
Applus + IDIADA presented by at the ITS World Congress in Detroit USA, the "Intelligent Vehicle Risk Awareness Network" (VRAIN) project. This is a novel communication system between vehicles that will help substantially improve safety at the proving grounds in Applus + IDIADA AT

In late December 2014, members of the Electronics Department responsible for project VRAIN presented the system to members of the Committee on Safety and Health (CSS), and the impression of the safety delegates was very positive. As explained to us, the system while providing information on the distance to other users of the track, alerts the driver with visual and audible warnings of the danger of collision. This will let drivers know when it is possible to maneuver safely and when a test  has to be aborted.

Another important improvement that this new system
will bring is that Control Tower will have knowledge of all breaches of the DSR in real time, so they may act accordingly.

We take this opportunity to congratulate our colleagues in the Department of Electronics in charge of the project for the good work that has been done, which is sure to be a breakthrough in safety for testing drivers.


The downside of this good news that we cannot omit is that the system will not be available until 2016. The safety delegates are aware of the complexity of the system and that before deploying it must be one hundred percent reliable, but we urge Business Management to prioritize the project given its importance for safety.

While this system is not operating, we urge track users to proceed with extreme caution, and to not hesitate to abort a test if they are not completely sure that they are not exposed to risk of accident.



Regards
The Works Council

1 comentario:

  1. Es una buena noticia.

    El problema es que 2016 lo veo lejos y estás cosas pueden retrasarse...

    ResponderEliminar